1 de set. 2007

ESTAMPES URBANES

v

Davant d’aquests dos exemples d'incivisme que es repeteixen –en general- a qualsevol barriada o sector del nostre municipi, què cal fer...? Una campanya adreçada a la ciutadania per recuperar i mantenir l'equilibri del medi ambient...?

ENS AGRADARIA SABER LA VOSTRA OPINIÓ


16 COMENTARIS (clica i escriu els teus):

Anònim ha dit...

Pues aún falta añadir alguna foto de los contenedores soterrats, que no tienen desperdicio las imagenes que dan a la población. Mucho acero inoxidable brillante, pero a su alrededor todo lleno de basura!!!!
me parece que aparte de canviar bombillas, van a tener que aplicar el logo ese tan bonito e utopico de "Mir ciutat neta, bonica, etc."
Quizás sean pequeños ecopacs integrados en la localidad...
Un saludo!!!
Sophia

Anònim ha dit...

Aixó no és res, comparat amb tot el que hi ha, algú pot fer alguna foto de la porta lateral de la cerveceria, grácies i sant-tornemi.
gaia

Anònim ha dit...

En referencia al incivismo, solo quiero decir que os invito a que deis un paseo por el barrio de la Ribera,y vereis como esta el lateral de las vías de RENFE de basura de bolsas a su paso por el barrio,asi como las baterias de contenedores soterrados,Y la suciedad de las calles, el deterioro de las plantas de maceteros públicos, de ratas que se pasean a sus anchas por las vías buscando comida, es impresionante la basura que esta fuera del sitio y el deterioro de su mobiliario público.
El Ayuntamiento monto una mesa cívica hace tres años, para qué, si el barrio esta peor que antes, para que sirve la mesa cívica. si lo que menos hace es educar y hacer charlas y talleres para el civismo a los vecinos incivicos.
pues esta mesa cívica, de educación civica hacen poco, ya que el estado del barrio lo dice todo.
el Ayuntamiento y sus respomsables deben aplicar las ordenanzas y vigilar las 24 horas estos barrios y controlar mas a esa Mesa cívica ya que es el respomsable de que funcionen sus técnicos.

un saludo a todos/as

C.M.A.

Anònim ha dit...

si, si, i què me'n dieu de la merda acumulada als contenidors de brossa orgànica que no són soterrats? No sé si llençar la brossa dins o fora! I del terra del Carrer Major? En general, Montcada pateix una gran decadència. Tot és brut i deixat anar de la mà de déu. Fa pena, per no dir que fa fàstic. Com diu la Sophia "MIR ciutat neta, ecològica, solidària..." Potser ara que comença el curs polític es dediquen a netejar-nos el poble en comptes de fer promeses inútils i que no compleixen mai.

Anònim ha dit...

A terra Nostra al final del carrer de La Rosa estan els contenidors al costat de la riera , allò es de vergonya un “VERTEDERO PUBLICO”, hi ha de tot , la gent va amb furgonetes a tirar coses, dona igual el que sigui , sacs de patates plens, sofàs, brossa orgànica, sense miraments, i moltes vagades estan els contenidors al mig del carrer o de la riera i no podem passar els cotxes o llançats a baix de la riera , etc...
On es la vigilància?

Anònim ha dit...

Es lamentable cómo la ciudadanía de Montcada i Reixac ( ojo no es una generalización), cuida su entorno ,no hay derecho lo que sucede día a día , somos los ciudadanos los que ensuciamos , los que amontonamos muebles y otros enseres alrededor de los contenedores o los apoyamos en paredes de los vecinos.

Paseamos los perros y dejamos que depositen los excrementos en caulquier sitio , gente orinando en cualquier rincón , gente escupiendo en cualquier lado , gente que tira las basuras sin hacer la selección pertinente, gente que coge un spray y se considera un artista autorizado para pintar paredes o mobiliario urbano , gente que se dedica a realizar destrozos en el mobiliario urbano sin importarle lo más mínimo , etc. ,suerte que no son la mayoria sino una minoria , que al final del año cuesta mucho dinero.

Es evidente que se podrán realizar campañas de sensibilización , pero servirán para algo?

Realmente los gobernantes tienen que poner todos los medios para evitar que estos incívicos ciudadanos actuen a sus anchas.

Pero no podemos achacar a los políticos , la acción de unos cuantos ciudadanos que aveces imparten clases en todas las materias , pero que ejercen el ser insolidarios constantemente.

No es más limpio el que mas limpia sino el que menos ensucia ( no es mía evidentemente la frase,pero la considero adecuada , al tema que estamos tratando).


Hará falta más presencia policial?

Harán falta cámaras de videovigilancia en el municipio?

Habrá que dar clases de civismo y urbanidad ?

Se tendrá que sancionar al ciudadano insolidario?


Es un debate interesante , pero podriamos continuar con cómo y dónde se aparcan los coches, cómo se permiten las motos tan ruidosas , etc.


Pero evitemos hechar las culpas a los gobernantes , puede que primero tengamos que mirarnos nosotros mismos.
Atentamente

Un buen reencuentro después de las vaciones.

Anònim ha dit...

hola amigos saludos des pues de las vacaciones segun las cuentas de la mese civica hay un gasto de 25.000.000 millones de las antiguas peseta mas o menos para el equipo verde pero el trabajo no se avisto para nada y el barrio esta que da pena
donde estan los rregidores que no seles ben por ningun lado

(marfil)

Anònim ha dit...

Decálogo de sostenibilidad mental para un residente en Montcada.

1. No digas que vives en Montcada. Nadie sabe por dónde cae. Si lo saben, no será por nada agradable.
2. Apúntate a cualquier asociación, club o partido político. (seguirás siendo un ciudadano de tercera pero con carnet; y eso mola)
3. Ni se te ocurra reciclar, para eso está la brigada que trabaja en el ayuntamiento y cada mes pone el cazo y tienen trabajo indefenido (tu solamente tienes contratos eventuales y no cobras más de mil euros).
4. No gastes un duro en el comercio del pueblo. Encontrarás la cerveza más barata en el Majestic de Passeig de Gràcia.
5. Propon contratar a Prosegur en la próxima reunión de escalera para que vigilen vuestra finca. La "urbana" tiene otras cosas más importantes que atender.
6. Cómprate un Cayenne, un Z5 o directamente un tanque. Montcada tiene grandes avenidas y es fácil aparcar. Además todos llevan uno y tú no vas a ser menos.
7. Si ya tienes un todoterreno sáltate el punto 6 y cómprate una Zodiac para cuando llueva y tengas que pasar por la calle Mayor.
8. Si quieres estar bien informado de lo que ocurre en Montcada, lee cada día el Heraldo de Aragon.
9. Si Montcada huele mal cuentáselo a tu máscota. No te dará soliciones, pero que es que el regidor no sabe mover el rabo ni tiene plumas.
10. Si no estás dispuesto a seguir este decálogo, vende la casa, coge el coche y no pares hasta el primer pueblo en el que hablen francés.

Anònim ha dit...

Pero creéis que Montcada es de sus habitantes o de sus políticos.
Donde esta el dinero del reciclado.
Donde esta el Plan Estratégico.
Donde están las asociaciones de vecinos y ciudadanas.
La decadencia que sufrimos es que no consideramos que este pueblo sea de todos, por que la clase política no da opciones para ello.
O se considera que votar a los mismos cada tiempo, ya es suficiente y con eso los políticos cumplen.

Anònim ha dit...

Ei , sembla que la penya a tornat amb força despres de les vacances .

Alex.

Pregunta: Quan es presentarà el nou programa de govern?
Tinc ànsia de saber que diran, hi haurà solucions a la Cerveceria, a la Zona 21, a la barriada Can Sant Joan, etc, etc?

Anònim ha dit...

Voldria felicitar a l'anònim del Decàleg. Senzillament genial!! Ric per no plorar quan penso que tot el que diu és verídic.

Àlex tens raó, la gent al tornar de vacances s'ha adonat de la merda de poble on viu i això cabreja a qualsevol!!

Ànims que a la propera Veu ens informaran de tot, o potser no? jejeje

Anònim ha dit...

Les campanyes de conscienciació que parteixen del poder polític no resulten. La educació a l'escola i la familia es el millor . Però sobretot si ser de montcada o viure a montcada fos un orgull tot canviaria. El que passa es que els qui ens governen no ens transmeten aquest orgull perquè ells son els primers de tractar malament el nostre estimat poble, abusant del poder i maltractant el poble i a l'entorn. Si us plau crec sincerament que hi ha molta gent com vosaltres que hauria-ho de crear un grup per les properes eleccions amb dos punts bàsics:
-Sous dels politics : la meitat dels actuals.
-Només treballar per les necessitats mes urgents de cada barri (escola, salut,serveis) i deixar de banda els protocols, els sopars, els canapès i el cava etc...

Anònim ha dit...

Article publicat a l'AVUI (06/09/07)



Passa-ho!
EL SOU DELS POLÍTICS
Iu Forn


Quan Josep Piqué va decidir plegar, el comentari generalitzat va ser: "Ben fet, tu". A l'empresa privada cobrarà més i viurà molt millor.

Ah!, el sou dels polítics. Un tema que apareix cíclicament i sobre el qual fem tanta demagògia. No sentirà dir a ningú que els polítics guanyen poc. Ni als mateixos que troben normal que Piqué ara quadrupliqui el sou amb la meitat de maldecaps. Bé, doncs jo sí que ho dic. Jo defenso que els polítics haurien de guanyar més que si treballessin a l'empresa privada. M'explico.

Tenim el senyor A. El senyor A es guanya molt bé la vida en una molt bona feina. El senyor A pateix una sobtada vocació política i s'apunta a un partit. Hi col·labora a nivell local i, com que val, aviat li proposen formar part de les llistes. El senyor A surt elegit regidor. I aquí li arriba el gran dilema: 1. ¿Compagina feina i regidoria, amb l'esforç personal i familiar que això significa? O bé, 2. ¿Deixa la feina i fa de polític, guanyant menys de la meitat de sou? La vocació és tanta que el senyor A tria l'opció 2. Per compensar-li la pèrdua de poder adquisitiu, el partit li arrodoneix el sou. A partir d'aquell moment, el senyor A esdevé un funcionari de la política que treballa de regidor i ha de fer el que li digui el partit, perquè en depèn econòmicament. Si algun dia se'n cansa, cap problema, torna a la privada, on el rebran amb els braços oberts.


I ara tenim el senyor B. El senyor B és tan ase que podria mocar-se amb les orelles. Despatxaria cinc anys en una botiga de "Tot a un euro" i en cinc anys no sabria el preu d'un sol producte. A base de llepar culs, el senyor B acaba de regidor cobrant un sou que no hauria somiat en sa vida. Evidentment el senyor B obeeix tot el que li digui el partit, si cal fent la vertical pont. Si és espaviladet (que no vol dir intel·ligent), el senyor B aconseguirà arribar molt amunt envoltat de senyors B.

I arribem a la mare dels ous: vostè, què prefereix, polítics A o B? Doncs si els vol A, això val calés. Si els prefereix B, continuem pagant els mateixos sous que ara i fem tota la demagògia. Això sí, després no ens queixem del nivell.

Anònim ha dit...

¡¡ Alaguen habla de la escuela ¡¡

De la Escuela publica no sera pues tiene como mínimo un 70% de fracaso escolar.

¿algún colectivo Ecologista o parecido ha dicho algo sobre las toneladas de papel que se gastan cada año en nuevos libros?

Un inquilino en Montcada.

Anònim ha dit...

El fracàs escolar i el tema sous dels politics ( sense demagogia barata) son suficienments importants per obrir un debat en profunditat.

Si els companys comentaristes volen podem començar quan es vulgui.

Alex

Anònim ha dit...

el fracaso escolar nadie de los poderes publicos le da importancia por que los crios no votan les da igual mas cuando la educacion es unos de los pilares de una sociedad e n progreso