11 de jul. 2007

NOMS DE CARRERS, UNA OPINIÓ QUE HEM REBUT

No fa masses anys que em moc per Montcada però he tingut la curiositat de saber el perquè del nom d’alguns carrers que per a mi eren desconeguts.

Així m’he assabentat de que els noms, segons l’informació que m’ha arribat, de noms com Clavell, Rocamora, Montiu, corresponen a uns antics habitants i propietaris de principi de segle passat.

Coneixent una mica dels antecedents del poble en l’època de la industrialització, m’ha sortit un dubte.

L’auge econòmic actual de Montcada i Reixac, ve donat per quatre indústries pioneres, i els seus propietaris o fundadors, a l’establir-se al nostre municipi: Asland (Güell), Aismalibar (Ankli), Valentine (Baster) i Nissan (Bonet, Sunyer i Garriga).

Tinc entès que algunes d’aquestes persones varen fer importants aportacions econòmiques al municipi, apart de donar feina directa i indirecta a milers de montcadencs i col·laborar activament a crear riquesa, i si més no, encara molta gent em parla molt be d’ells.
Em sorprèn que cap d’ells tingui cap carrer al seu nom, quan gent sense cap vincle amb la ciutat si ho tenen (cas del parc Salvador Allende).

Per exemple: amb motiu de la recent inauguració d’El Punt de Montcada, em sobta que no s’hagi tingut un record, següent terrenys municipals, per al senyor Ankli, creador i mantenidor del Club Aismalibar, gràcies al qual aquest espai ens ha arribat fins als nostres dies, potser no ben aprofitat però ens ha arribat.
Crec que encara estem a temps de corregir errades aprofitant les noves zones que s’estan urbanitzant.

Roc Muntaner

12 COMENTARIS (clica i escriu els teus):

Anònim ha dit...

Yo pensé que en lugar de "Punt de trobada", iban a bautizarlo como "El templo de Cesar Arrizabalaga", o quizás el "MAUSOLEO A ROMO", no sé ....., pero doy ideas para futuras inauguraciones ....

Con lo que han urbanizado, ambos dos, creo que se merecen un público reconocimiento.

Asterix

Anònim ha dit...

Bromes a part, estic d'acord amb el company Roc Muntaner meins en voler comparar a Salvador Allende a tots aquests empresaris. aixi que crec que en el cas del club Aismalibar si es podria fer una petita placa al Sr. Ankli ja que si que es veritat que el club sols era pels treballadors peró eram molts i tans sols eram aixó "treballadors". Peró per Montcada també va donar una cantitat per reformar el campanar i no voldria equivocar-me si va comprar ell la campana, molts se enrecordaran sobre tot els historiadors.

Anònim ha dit...

Pel que fa al campanar no sé si va fer alguna aportació però de les dues campanes sí que una la va pagar i apadrinar ell i la seva esposa... fins i tot jo tinc una foto al costat de les campanes (i on es pot llegir la inscripció)del dia que es van inaugurar amb una festa ben sonada, cap els anys 50 i...

E.R. (Montcada centre)

Anònim ha dit...

Bromas aparte, aquí hay un problema, que la gente que nos gobierna no son de Montcada, y conocen muy poco nuestra historia, y el que la conoce, Maresma, no tierne ni voz ni voto. Entonces es muy dificil que lo puedan entender.

Hay nombres ilustres en nuestro pueblo, Capella, Relat, Pila, Lasús, y muchos más, que creo, también merecen un reconocimiento.

Saludos,

Astèrix

Anònim ha dit...

Es cert que el Sr.Ankli va col.laborar económicament en les campanes de l'Església. Estic d'acord que ell i altres persones mereixerien un reconeixament.Una placa en alguna plaça seria el mes adient, perquè no estic d'acord que els carrers portin noms de politics, ni d'empresaris. Els carrers haurien de portar noms que no es canviessin segons els qui manen (ex. carrer dels clavells, carrer dels terrisers, Plaça de L'estació de França....).
Es cert que els qui ens manen no son de Montcada i no coneixen la nostra hostória, però hi ha gent que la coneix i podrien preguntar.
Però el poder dona ales i complexe de superioritat. Es l'eròtica del poder i el despotisme. Persones mediocres que només serveixen per dedicarse a la política o a la presidència de clubs de futbol.

Anònim ha dit...

Difiero sobre que Maresma ni pincha ni corta,lleva Hacienda desde hace ocho años y está en el gobierno de Montcada con un sueldo de diez millones.

Es hijo de Montcada,conoce la historia de Montcada,el euskaldun y el Romo no vivieron la historia del basquet del Aismalibar.

En su propaganda electoral vendía "Tot per Montcada" se nota,en una disertación por la radio dijo que la calle Mayor no era rentable que solo había 125 habitantes ¡y es hijo de Montcada¡.

¡Vaya elemento¡aquet homa sempra ha sigut molt pragmatic.Donde digo Diego Diego digo,pero bueno hay escalera mecanicas para subir,pero no para bajar.

Anònim ha dit...

Els q no son de Montcada no tenen ni idea de lo q va ser i representar per a molts montcadens el "Club Aismalibar", las tardes inolvidables dels balls del diumenges, les grans verbenes, la picina, la biblioteca, el bosc, els matins de Basquet, amb el Emiliano el Buscató etc.....no tenen ni idea del que no coneixen es per aixó que no ho valoran....

Anònim ha dit...

si el Sr.Ankli aixequés el cap, repartiria cops d'escombra als caps de l'Ajuntament i als directius d'Aismalibar. El tema del club Aismalibar ha estat un pelotazo mes gran que el camp del madrid.
Es hora de mobilitzar-nos perquè si no la cosa anirà a mes i mes.

Terrenys cedits a canvi de convertir en sol urbanitzable una part de la fàbrica. I encara no s'ha acabat, fins que eliminin Aismalibar del tot. Tot allò seran pisos en poc temps.

Anònim ha dit...

Mai he volgut comparar Salvador Allende (qui dubto que sabes on era Montcada) amb ningú. El meu plantejament sols és si s'ha de fer algun reconeixement a aquelles persones que han fet quelcom per al nostre poble o no. No oblidem que estem parlant de Montcada i Reixac i a nivell municipal, no parlem a nivel de Catalunya, o Espanya, o Europa o de sensibilitats politiques o socials. Estic parlant de CASA MEVA i VOSTRA.
Roc Muntaner

Anònim ha dit...

Desconeixia el tema de les campanes i aixo reafirma el meu parer de que hauriem de ser una miva mes agraits. Sols sabia l'historia del Club Aismalibar, dels seus balls i revetlles, oberts a tothom, del seu club de basquet, etc.
Em sorprenen alguns comentaris que diuen que els que manen no son de Montcada. Jo tampoc ho soc i m'he interessat per aquests temes. Companys! Aixó és més greu del que em pensava.
Roc Muntaner

Anònim ha dit...

No ser de Montcada es no conocer lo que fué la pista del Aismalibar.

Es de Montcada Maresma pero es un noi molt pragmatic y ahi está su monumento a la especulación urbanistica ideado por el inclito Romo,mosquetero del inclito alcalde.

El alcalde es un señor con pocos años de estancia en Montcada,de tradiciones tiene las suyas,las de su pueblo,normal,y como dice el ¡que no le vengan con hostias¡

Anònim ha dit...

La próxima plaza que rebauticen en Montcada se llamará: LA PLAZA DEL PORRO.