
… Alguna pregunta més? … si no hi cap

més pregunta donem el Ple per …acabat....????
Era tal les presses del nostre Alcalde per finalitzar el Ple que no s’havia adonat que una regidora, concretament del PP, havia demanat la paraula per fer l’ultima pregunta referida al problema del dipòsit de ferralla de Can Sant Joan i el seu tancament definitiu, tal com demanen els veïns. César Arrizabalaga ha contestat que esta pendent de reunir-se amb la Generalitat per accelerar el tancament..
L’Alcalde ha volgut donar la sensació de tranquil·litat tota l’estona, malgrat que la tensió era evident i tothom estava més pendent dels crits que s’escoltaven des del carrer que de la sessió municipal, el mateix César Arrizabalaga no parava de mirar al Cap de la Policia Local Sr. Franco demanant-li amb la vista que passava, així com el Regidor Carles Guijarro que contínuament mirava la porta per buscar explicacions.
Cal a dir que els manifestants no han pogut accedir a la Sala de Plens perquè la Policia Local ho ha impedit, només una petita representació hi era present, això a donant peu a què la regidora de ERC manifestes una queixa per la discriminació que han sofert els manifestants i ha recordat que altres vegades es permet que la gent entri, malgrat estigui de peu. Un tens... César Arrizabalaga ha contestat que això no és cert, i que la sala només hi caben els que hi caben. La regidora ha insistit... perquè, doncs, han pogut accedir i entrar a ocupar la sala altres ciutadans, la majoria simpatitzats del PSC ¿ aquesta darrera pregunta ha estat contestada amb un mutis.

L’oposició ha votat en contra del projecte de Concurs d’Idees per saber que fer quan s’hagi realitzat el soterrament de la línia de França. Han coincidit en qualificar la proposta com: electoralista i que ara no era el moment de fer-ho.
Acabat el Ple, la majoria de regidors del PSC s’han quedat una bona estona a la Casa de la Vila, esperant que la mani del carrer acabés.
Però el més important estava passant al carrer......
Crònica del nostre corresponsal (Mathius news)
Sobre algo más de la 19:00 horas ya estaban los vecinos de Can Cuyàs concentrados y “pitando” frente a la puerta (cerrada) de la Casa de la Vila, llevando puestos unos carteles en forma de petos dónde se podía leer “Can Cuyas existe y estamos en lucha”, estos sin posibilidad de poder acceder a la Sala de Plenos, puesto que unos policías municipales situados en la puerta lo impedían. Luego los vecinos de Can Sant Joan que venían con diferentes pancartas desde su barrio se unieron a los de Can Cuyas. Mostrando en una de estas lo siguiente: “Por un barrio digno, fuera cacharrería, pedrera y cementera” todo ello adobado con fuertes pitadas, bocinazos y caceroladas. También había un grupo de tambores que no dejaron de tamborear y unirse al pitido generalizado de la manifestación.. También se añadieron un grupo de vecinos y vecinas de la Zona 21 de Terra Nostra mostrando carteles con estos eslogans “Zona 21 Barrio de Montcada, asfalto más barato” o este otro “ Menos especulación Zona 21”. Se pudo contar en el momento de mayor apogeo unas 300 a 350 personas.

Una improvisada asamblea informaba a los concentrados del porque de las reivindicaciones, manifestando el portavoz de Can Sant Joan que habían recibido el apoyo de tres partidos locales: PP, EUíA i ERC, estos últimos presentes con una destacada participación.

Como anécdota pudimos ver que en un momento de la concentración y gracias a la iniciativa de la "Colla local de Geganters", poco antes de llegar los vecinos de Can San Joan, sacaron a la calle el gigante municipal “Guillén de Montcada El Gran Senescal” que estaba depositado en los bajos de la Casa de la Vila, colocándole un peto reivindicativo de ese barri i otro de Can Sant Joan, que fue rodeado por improvisados danzantes al son de los tambores. Hay que decir y en honor al civismo ciudadano que el Gigante fue respetado en todo momento y solo hizo el papel del "Caballero de la Triste Figura".
Los gritos más solicitados desde el publico, fueron para que bajase el Alcade, cosa que no se produjo. Finalmente y con un fuerte dispositivo policial –inhabitual en estos menesteres- los manifestantes se dispersaron pacíficamente, unos para Can Cuyás, otros para Terra Nostra y el grueso de la manifestación a pie, a Can Sant Joan encabezados por un vehículo con megafonía.
La lucha continua.....