20 nov. 2007

SABIES QUÈ...?

(foto: La Veu de Montcada)


Sabies que hi ha un malestar creixent a la comunitat educativa de l’Institut Montserrat Miró?

Sabies que el motiu és degut a què encara en el dia d’avui no saben oficialment a on es construirà el nou IES?

Sabies que la Conselleria d’Ensenyament de la Generalitat va decidir fer-ne un de nou degut al mal estat i la inviabilitat de fer reformes en l’actual?

Sabies que d’això ja han passat 2 anys i l’Ajuntament de Montcada no ha decidit encara on anirà i a quin terreny es construirà?

Sabies que un dels "hipotètics" llocs que es parlava per a construir el nou centre era el camp de futbol de Font Freda ¿

Sabies que aquest camp de futbol i rodalies serà ocupat, i per molts anys, per les empreses que hauran de fer els soterraments de les línies de tren?

Sabies que el Consell Escolar del Centre en la propera reunió del 28 de Novembre estan decidits a manifestar públicament tot aquest malestar?

Sabies que entre altres mesures, com la recollida de firmes, protestes al carrer , etc., hi ha la de presentar la dimissió de tots o bona part dels components de la mateixa, entre altres de l’AMPA?

Sabies que el professorat de l’Institut creu que els serà pràcticament impossible poder impartir, amb l'actual estat de l’edifici, les tasques docents en els propers cursos?

Sabies que l’Alcalde de Montcada es va comprometre el mes de gener del 2006 a trobar el lloc adient el més aviat possible, assegurant que seria a prop de l’actual?

Sabies que en l’ultima visita a Montcada ,en vigílies electorals, del Conseller d’Ensenyament Sr. Ernest Maragall, l’Alcalde es va comprometre altra vegada davant del professorat, perquè a poques setmanes els trucaria per parlar del tema i que passats ja 6 mesos no han rebut cap trucada?

6 COMENTARIS (clica i escriu els teus):

Anònim ha dit...

Como bien sabéis el 2001 tendría que haberse construido un nuevo centro de secundaria en la plaza de la Piedra de Can Sant Joan, fue un acuerdo firmado por nuestro ayuntamiento y la Generalitat de Catalunya, gracias al esfuerzo y al acuerdo de toda la comunidad educativa de Montcada, pero sobre todo al teson y las movilizaciones realizadas por el AMPA y el claustro del colegio el Viver.
Pues bien ahora una vez mas se demuestra la necesidad de este Centro.
Es una lastima que por no haber realizado el Ayuntamiento en su momento el siguimiento adecuado en su día que ahora nos encontremos con la masificación de los otros centros del resto de Montcada.
Creo que el problema de IES M. Miro, es un problema de toda la comunidad educativa y como tal lo tenemos que afrontar.
Otro problema que se enfrenta la comunidad educativa es la masificación de las aulas con unos ratios muy por encima de los deseados para garantizar un buen apredizaje.
Eso junto con la falta de plaza de guarderias, seria suficiente para ponernos todos manos a la obra.

José Luis Conejero

Anònim ha dit...

Yo no tengo claro como se saldra de esta Cesar Arrizabalaga . La promesa quedo clara y de momento no hay nada, segun me ha contado un padre componente del Ampa, la Generalitat no puede actuar hasta que sepa el lugar que ira el nuevo instituto, la administración se mueve una vez hecho este paso primordial de una forma lenta ya que conviene hacer el proyecto, luego las reservas presupuestarias y finalmente la adjudicación de la obra, todo esto necesita un tiempo que no baja de unos dos años como minimo y este Centro NO AGUNTA este tiempo, hay que ir a verlo para comprender como está.
El Ayuntamiento se ha dormido en los laureles y no se entiende el silencio a no ser que no tenga el solar como el Alcalde dijo.
Conviene recordar que la Conselleria d'Ensenyament tiene varias peticiones de Montcada, todas ellas se suponen importantes como: un nuevo colegio en Mas Duran, el casi nuevo IES La Ribera, una petición de CEIP en Can Cuyasy el nuevo IES Montserrat Miró, todo ello significa mucha pasta.
Mucho me temo que recibira el palo y el que se quedará en la cola será el M.Miró.
La Educación es un problema de todos y deberia ser siempre una de las principales prioridades de los gobernantes, conseguir una buena calidad empieza tambien por tener unos centros dignos y modernos.

Sr. Alcalde, señores del gobierno municipal , no pierdan el tiempo y hagan sus deberes.
SOLUCIONEN ESTE PROBLEMA RAPIDO.

Juan

Anònim ha dit...

Es en aquest tipus de noticia a on tindriem de dedicar els nostres esforços , l'educació com la salut son materies transversals que ens afecten a tots i ara a Montcada tenim dos greus problemes que si es treballa degudament i amb unitat es poden superar: La contaminació atmosferica-cas crema residus Asland- i el cas d'aquest Institut-Montserrat Miró.
La Cerveseria per molt que denunciem "lo que pudo haber sido y no fué" ja no te remei en canvi si que es pot fer canviar als nostres governants a que es posin davant de la manifestació en els temas descrits.

La ciutadania te memoria i sabrà mesurar posant a cada un al seu lloc.

Anònim ha dit...

Ay, ay, ay ... como tenga que resolver el problema el Rey de la improvisación Cesar Arrizabalaga vamos listos.

Como nos recuerda un comentario anterior tambien hubo un compromiso firmado para el IES de Can Sant Joan y al final NO SIRVIO PARA NADA.

¿ Se repetirá la historia?

Reflexión ha dit...

La forma de hacer poltica de Sr Cesar ARRIZABALAGA es prometer cosas para contentar voluntades pero sabiendo que el tiempo de la realización es indefinido. El instituto Montserrat Miro , el 25 de Septiembre....la educación pública esta perdiendo muchos enteros y los resposables politicos no saben que hacer....

Anònim ha dit...

Hi ha o no hi ha terreny a on poder construir?
Algú pot dir alguna cosa?

L'Ajuntament tè clar a on anirà ha parar ?

Com a pare d'un fill de 9 anys i potencial usuari d'aquest Institut m'agradaria saber quelcom?

Gracies.

L.Gómez