17 de jul. 2008

.... COMUNICAT D'ESQUERRA REPUBLICANA



Esquerra manifesta la seva decepció davant els comunicats emesos tant del PSC com de CiU de suport a l'Alcalde César Arrizabalaga, amb arguments contradictoris i poc fonamentats. I es reitera en demanar-li mitjançant la moció presentada a l'Ajuntament, la seva dimissió.
El comunicat emès per part de l'Alcalde i l'emès pel seu partit es contradiuen. Si bé el PSC afirma que " l'edil creia que en el moment de fer les obres la qualificació d'habitatge protegit havia prescrit", lesdeclaracions fetes per l'Alcalde assenyalen: "Desconeixíem que en ser unhabitatge protegit, hi havia limitacions pel que fa a l'espai útil queno pot superar els 90m2".
Així mateix el PSC diu que manifesta la seva decepció "pel fet que altres forces polítiques hagin utilitzat un fet estrictament personal per a qüestionar la seva honradesa com a càrrec públic". Obviant deliberadament que en el moment de l'execució de les obres l'actual alcalde era regidor d'urbanisme.
Així mateix lamentem profundament que tant l'alcalde com el PSC involucrin en aquest afer a les 4 famílies més del veïnat expedientades pel mateix motiu, atès que si bé habilitar la sota coberta de la casa podés ser una decisió presa per la comunitat era obligació del aleshores regidor d'urbanisme "César Arrizabalaga" donar-ne o no la llicència a partir de la normativa i les lleis vigents en aquell moment. Els veïns podien pensar correcta la seva actuació atès que hi havia la conformitatdel "regidor d'urbanisme".
Esquerra sempre ha estat contundent a l'hora d'exigir responsabilitatsaquells veïns que de manera il·legal construeixen. Els posicionaments fets públics en els plens sobre la legalització del bosc de'n Vilaró, l'únic partit que hi va votar en contra, o fent referència a la necessitat d'aplicar les sancions els veïns de la zona 21 que estaven expedientats per construcció il·legal en són la mostra més clara. L'exigència de compliment de les lleis en matèria urbanística han estat sempre el nostre cavall de batalla. Avui, aquesta mateixa exigència ens obliga a exigir responsabilitats al sr. alcalde i demanar-ne la seva dimissió.

29 COMENTARIS (clica i escriu els teus):

Anònim ha dit...

¿Una reprobación ? NO !! jeje...
¡¡ Que presenten una moción de CENSURA !!

Que le echen bemoles !!!

Anònim ha dit...

Alguien con conocimiento de la ley, me puede explicar ¿Cómo un concejal de urbanismo tiene un piso de protección oficial?. Y una persona de a pie no puede acceder a una vivienda de protección?

Gracias por anticipado, de vuestra colaboración para contestar es pregunta.

Una ignorante de las leyes urbanísticas

Anònim ha dit...

¿ Sabe usted lo que es VPO ?
Pues después de averiguarlo, siga , si no lo tiene claro preguntando...

Anònim ha dit...

Amigo ignorante, yo como como usted tambien ignoro como es que el ciudadano Arrizabalaga tiene un piso duplex de más de 90 metros, y como los demás ciudadanos nunca lo hemos podido conseguir.

Otro ignorante de (VPO).

Anònim ha dit...

¿ Trabajando ?

Anònim ha dit...

Yo creo que no soys ignorantes urbanísticos ni de vpo, simplemente ignorantes. Ni siquiera eso, más bien creo que os lo hacéis.

Si, como mínimo, el Alcalde no miente cuando dice que adquirió su casa en 1984, a poco que uno sea de Montcada o conozca la historia reciente de nuestro Ayuntamiento sabrá que no fue regidor hasta 1995, 11 años después. Que yo sepa, el ser Regidor 11 años despues no le obligaba a devolver la casa.

Anònim ha dit...

Gracias, Sr. por indicarme la palabra VPO, y por su ayuda, ahora tengo que seguir preguntando……. .
La página no está activa. www. Viviendas-vpo.com.

Bienvenidos a viviendas-vpo.com. Este sitio tiene como objetivo principal facilitar el acceso a la información localizada en la red relativa a las promociones obra nueva de Viviendas de Protección Oficial, pero no a todo lo relacionado con normativa y reglamentos, que para eso ya existen otros sitios como los de las administraciones autonómicas, Ministerio de la Vivienda, etc... sino a lo que verdaderamente nos interesa:
LISTAS DE PROMOTORAS QUE CONSTRUYEN OBRA NUEVA VPO EN CADA ZONA, Y LUGARES DE INSCRIPCION PARA PODER ACCEDER A ESAS VIVIENDAS DE PROTECCION OFICIAL.
Todo ello podemos encontrarlo en la red, pero no es fácil. Seguimos descubriendo sitios sobre obra nueva vpo para que todos tengamos las mismas oportunidades. Muy pronto estaremos activos.

Sigo siendo una ignorante.

Anònim ha dit...

Amable señor de las 23:18, usted es amiguete del alcalde o de circulos próximos verdad?

Lo digo por que yo no he escuchado o leido en ningun camunicado el dato que usted aporta sobre el año de compra de la casa.

La discipina de partido tiene límites como decia Óscar.

un ignorante

Anònim ha dit...

Las leyes y las disposiciones están para cumplirse y nos obligan A TODOS...no solo a unos pocos.

El cargo de alcalde, por otro lado, como cualquier otro al que se haya accedido por elección popular, debe aceptarse y llevarse a cabo de la manera más responsable y diligente posible y no ser utilizado como instrumento de poder y dominación. Creo que esto es algo que el actual edil ha olvidado...¿o quizás es que nunca lo vio así?

De todas formas, no creo q debiera presentarse una moción de censura contra él, sino que el mismísimo alcalde debería, por una simple cuestión de coherencia política y honestidad, dimitir. No obstante, creo q soñar es gratis y estas cualidades a las que me acabo de referir no son las que mejor describen el carácter y el "buen hacer" de nuestro actual alcalde.

Él más que nadie, y no por ser el alcalde (recordemos que las obras se iniciaron en un período anterior al ascenso a tal cargo), sino ya como miembro del consistorio, tenía, tiene y tendrá (si tenemos la mala suerte de que continue), como el resto de miembros, la obligación moral de cumplir las normas de manera aun más estricta que los ciudadanos si cabe.

Solo quiero decir, y con esto ya acabo, que las cosas, cuando se hacen mal, siempre acaban saliendo a la luz...y yo me pregunto ¿qué nos queda aún por ver y, sobretodo, saber? a buen entendedor, pocas palabras bastan...y algunos ya me habrán entendido.

Anònim ha dit...

Pues como ignorante también, le digo al comunicante sabio, que en dicha fecha, los dos eran funcionarios, y con esos sueldos no se podía acceder de manera legal a una vivienda de PO, más que nada, porque yo estaba en una circunstancia parecida, peró con unos sueldos más bajos y me fue denegada. ¿ me lo explica ahora de nuevo?

Anònim ha dit...

El habitatges en qüestió ,varen ser construïts a principis dels 80, de ben segur al 184 el Sr. Cèsar podia estar vivint a casa seva. En aquell temps jo que conegui, no tenia cap responsabilitat política, estic segur que com d’ altres veïns reunia les condicions per poder comprar el seu habitatge de protecció oficial.

Insinuar per desconeixement , o per fer merder, no és de rebut. Les cases en qüestió eren a la venda , tothom que vulgues podria haver optat a la compra.

M.R.L.

Anònim ha dit...

Una vivenda protegida té moltes avantatges però no es pot fer el que va fer l'alcalde als anys 90 quan va ampliar els m2 habitables.
Resulta cínic dir en la seva defensa que "pensava que havia prescrit...,".
Les decisions importants no es fan perque es pensen o es creuen sino des del coneixement serios que correspon a un regidor o un alcalde.

Anònim ha dit...

Hi ha que veure Sr.Batlle les coses que passen i com l'ataquen indiscriminadament per un petit desconeixement d'habitabilitat que va cometre quan era Regidor d'Urbanisme. Que cruel que es la ciudatania de Montcada amb un ser afable, rodonet, i com deia l'altre dia en aquest espai virtual, simpàtic a mes no poder. Sr. Batlle miri tot el que diuen desprès de que amb un acte de voluntat i sinceritat ens demana disculpes en el seu comunicat, on si, es veritat, te l'honor i la gallardia cavalleresca de dir que n'era ignorant,..... on anirem a parar, que injusta es la vida veritat.

I es que la ignorància es vil i traïdora bon amic, es una carència humana de la que tots volem fugir defensant-nos amb arguments poc sòlids i poc convincents i que no fan mes que fer créixer, si mes no, el dubte dels qui escolten el seu discurs. Per consciencia dons i per tenir punts d'inflexió un tant mes coherents a de comprendre, en tan bona mesura com nosaltres llegim el seu comunicat, que alguns ciutadans en tinguem dubtes, i on s'instal·la el dubte i creix de nou un altre amigue't d'aventures, la desconfiança. Ja veu amic com creix la família.

Jo mateix, tot i que veu que intento desgranar les seves paraules de manera positivista em confesso un desconfiat amb tots els seus actes, no es molesti i deixi'm que li expliqui: El seu petit desconeixement de la legislació quan n'era particip dins d'un organigrama vinculant com la Regidoria d'Urbanisme em crea el dubte de que l'assessorament i la preceptiva llicencia municipal de la que vostè disposa, i que va obtindré dels organismes pertinents, fossin els adequats. I en tinc dubtes senzillament perquè veig un cúmul d'ignoràncies que comença a ser una mica voluptuós, es com un virus ``troyano'', comences clikant per ignorància i acabes foten el disc dur pels aires, i es clar, d'avant del pet de la maquina comencem a tenir desconfiança del fabricant. Es llavors quant d'avant d'aquell llogo en el que ens fèiem els xulos per haver-nos deixat uns quartos, (amb vostès cada tres mesos perquè jo ho tinc domiciliat) ara i desprès del dubte comença a fer-nos si mes no ``repelus'', i anem corrent i lleugers a cercar la garantia a veure si encara esta en vigor per poder reclamar al venedor.

El mes fotut es que jo no trobo la garantia, o no me la van donar o me la vaig deixar al costat de l'urna aquell Diumenge que amb el nen, la nena, la dona, la sogra, les respectives bicicletes, la barreta de pa i el pollastre a l'ast acabat de comprar el vaig venir a votar, ja en veu que en soc de confiat jo també i d'ignorant.

No obstant i ara víctima de la meva desconfiança, em queda un petit reducte solidari i des de aquí amb comprometo a ajudar-lo.

Ja que veig que els seus desconeixements amb tasques de certa importància son considerables, voldria anar per parts explicant-li aquelles petites coses que tots els Montcadencs vivim a diari, i de les quals imagino el seu desconeixement deu ser total degut a la poca transcendència que tenen, però que a nosaltres ens toquen una mica allò que no sona.

Es per això que a partir d'avui obriré un foro en aquestes paginàs on sota el títol de ``Batlle, sàvia que......''. li donaré complida informació d'unes quantes coses, perquè mica a mica no tingui que tornar a parlar-nos de desconeixement.

De moment el convido a menjar un gelat al Carrer major de Montcada, on vostè , jo, i mes d'un miler de mosquits el degustarem amb placidesa i harmonia.

El ``Sorro'' - S -

Anònim ha dit...

Senzillement genial.

Ets de lo millor del forum.

M'agradaria poder escriure amb el sentit i la forma com vostè fa .

Vas llegint i t'agradaria que no finalitzi , el ritme t'agafa, paraules justes i encertades.

Critica sàtirica i amb molta forza.

Sorro ,definitivament ets un crac

Anònim ha dit...

Gracies Company i no oblidis que històricament els fariseus volien enganxar a Jesús per portar-lo davant del governador i li varen preguntar si era licit pagar els impostos al Cèsar. Tots ells esperaven que el noi recrimines i discrimines frontalment contra el governant per poder posar-lo a la garjola. Però amb intel·ligència salomònica i elegància Jesús va dir " Dadle al Cèsar lo que es del Cèsar i a Dios lo que es de Dios", i els va fotre en un pam de nassos per enèsima vegada. Segons diu el llibret de marres el paio era bastant savi. Així dons des de Montcada i de nou gracies i "donem-li al Cèsar lo que es del Cèsar i a Montcada el que es dels Montcadencs."

El "Sorro" - S -

Anònim ha dit...

NO HABRÁ DIMISIÓN

Pedir disculpas al conjunto de la ciudadanía sale mucho mas barato que dimitir, puesto que si se hace eso, se pierde entre otros emolumentos o prebendas, el sueldo de alcalde y la vicepresidencia correspondiente del ente metropolitano. Servir al pueblo no se hace gratis, nos cuesta, como ya se dijo en su día en este blog, mucho, muchísimo dinero, si lo comparamos con los inicios de nuestra democracia, sale hoy, como decía, muy cara, puesto que todos los miembros de cualquier consistorio cobran, y el caso de Montcada como otros muchos: doble. Es decir, se cobra como miembros (individualmente) y de forma colectiva, como grupo político con representación., todo ello claro a la proporción del número de concejales y todo eso concordante con la propuesta que lleva el grupo dominante al pleno correspondiente, es decir las cantidades a cobrar o asignar. Decir esto, hoy, parece una falacia, ante una sociedad tan capitalizada y globalizada que acepta todo lo que le presenten. Esta sociedad esta en crisis, ciertamente, hemos pasado en pocos años a convertirnos en sumisos (pasotas) y quejarnos, eso sí, en ciertos círculos sociales o bien otros que eligen el fútbol, o bien otro deporte de masas, para desahogarse desde las gradas y decir todos los improperios contra los que estan en el césped, pero que en realidad va por todo aquello que uno sea como sea, debe desahogarse. Luego a la vuelta a casa, más calmados se quejaran con sordina entre sus propios miembros de familia, el trabajo, los vecinos y poco más. Cuando algún grupo o una plataforma, ahora que esta de moda, organizada una manifestación para protestar de eso o aquello, esos, esa mayoría de ciudadanos de la cultura sumisa, eligen la comodidad, dejárselo a otros que lo harán por ellos... Y ante esta situación evidentemente egoísta y lejos de ser solidaria, otros, los más listos, se aprovechan y se enriquecerán día a día. Son los que viven de la política –en todos sus ámbitos- que no son pocos.
Por eso resulta más barato como decía al principio no dimitir, aguantar la bronca y las criticas, sabiendo éste que la gente pronto olvida, es sumisa y hasta estoicamente sufridora , quizás porqué todos somos en el fondo de la misma pasta.

Kalikatres

PD/ mis felicitaciones a los comentarios de El "Sorro" - S, inteligentes y mordaces, propio del que tiene imaginación y creatividad.

Anònim ha dit...

Me uno a las felicitaciones para el comentarista “Sorro”. Su entrada en este, a veces, girigai que nos montamos los internautes es un soplo de “ Aire Fresco”, aire fresco de verdad.
Buenos sus dos escritos, y muy bueno tambien su respuesta , recordando el pasaje de Mateo 22:17-2 sobre “ Darle al Cesar lo que es del Cesar .....” .
Su sútil manera de llamar a la “resistencia civil” , no negandose a pagar impuestos sino no aceptando la cara de Cesar ( el agente que los debe administrar) es una forma de decir que usted ya se ha declarado en rebeldia .
Estoy con usted, pienso lo mismo . Llega un momento que una persona , que poco a poco pasa de la duda a la desconfianza – es mi caso- debe decir : basta ya !!

Sr. “ Sorro” , digame bajo que concepto tengo yo que seguir pagando mis impuestos para que los administre una persona que se cree un genio cuando no deja de ser un simple mortal imperfecto, añadiria como cualquiera pero en este caso – le aseguro que le conozco- no quiero poner adjetivos.

Ah! en aquel tiempo , los biblicos, los escritores no eran economistas , simplemente atendian sus asuntos desde el punto de vista emocional , que creo es de la forma que hay que juzgar el caso que nos ocupa . Emocionalmente este tipo me ha decepcionado.

JMM

Anònim ha dit...

Querido amigo MJM, mil gracias por tu comentario donde bajo mi humilde punto de vista hay una frase tuya magistral que más o menos reza así: ``Que tiempos aquellos donde los escritores no eran economistas y simplemente atendían sus asuntos desde un punto de vista emocional'', cuanta razón tienes querido amigo.

Somos todos los que podemos crear un panorama acorde a nuestras perspectivas. En primer lugar reconociendo nuestras limitaciones, nuestros derechos y nuestras obligaciones a las que debemos intentar guardar fidelidad. La fuerza del corazón es un arma creativa, mucho más fuerte e insuperable que la que se adoctrina a base de textos, circulares, panfletos i demases. Ellos siempre mantienen a distancia corta la cultura, que es el atril donde se apoya el gran libro de los pensamientos, y por tanto, de las libertades. La rebelión empieza siempre por los intelectuales, sin pensamiento no hay futuro, sin creatividad no hay esperanza, aunque sea en clave de humor. Yo no tengo elementos argumentales para hablar de economia, de disposiciones ni de leyes más que las que me llegan tanto como a ti por las vías que ellos mismos administran. Por tanto, debemos recurrir a nuestro intelecto emocional, lo cual y aunque a más de uno le pueda sorprender es el arma que más les aterroriza, la más fuerte, la más resbaladiza, la que no necesita marketing ni de ella misma.

Yo no pedo entrar a despachar con ellos de resultados ni balances, sencillamente veo la cuenta de resultados de mi apunte contable dia a dia y parece que mi resultante es un claro, Neto Patrimonial PASIVO. Por tanto a la vista de los resultados creo que no nos pueden quitar lo más grande y bonito que tenemos, nuestra libertad y nuestro pensamiento. Un pensamiento que no sea rigido, que llegue, que sea fiel a uno mismo, (en mi caso un romantico idealista de la sonrisa pensante), en el tuyo posiblemente la de un ciudadano comprometido con su entorno y fiel a sus principios a los que no piensa renunciar igual que un servidor, y posiblemente mi vecina Conchi (tal y como me explicaba el otro día con acertada indisciplina) su lema idílico era un ``La madre que lo parió, a mi hijo no le dieron el piso y el tio este mira todo lo que hace, que lo vote su padre''. Y es que cualquiera de las tres es valida, con la misma fuerza, con la misma intensidad por la propia naturaleza idiosincrásica que lleva. Querido amigo, soy escritor de otras futilidades, y entre aquí por pura casualidad revelándome ante algo que seguramente ni a ti, ni a Conchi ni a mi nos complace. Que no nos paren. Moltes gracies JMM i a tots de nou.

El ``Sorro'' - S -

Anònim ha dit...

Amigo "Sorro" :

Me puede dar de alta en su partido politico " Romanticos Idealistas".
Soy un autentico inconformista que se rebela contra cualquier injusticia.
Me rebelo al escuchar : Es que no podemos hacer nada, es que todos son iguales, es que ...
Acepto que mi verdad no es la unica verdad.
Soy , un convencido romantico que cree que el ser humano es bueno por naturaleza.
Que no nos paren.... por mi parte seguire caminando .

JMM

Anònim ha dit...

Os quiero " Sorro" JMM, gracias por ayudarme a darme cuenta que no estamos solos, que juntos " somos mas que dos".

Anònim ha dit...

Amic "Sorro", ets un kabronnnnnnnnnn .....

Es hora de que la gente de Montcada, nos pongamos al frente de este desaguisado, y saquemos a nuestro pueblo del agujero que hemos dejado que se coloque.

FILLS DE MONTCADA FEM ALGO PER EL NOSTRE POBLE.

Connoms de tota la vida Relat, Pila, Vila, Serratosa, Badosa, Lasús. Martínez, Sánchez, Riera, Campos, el de cal Petasca, el de casa Martina, el de cal Andreuet, (disculpeu.me si em deixo algú...) nascuts a Montcada FEM ALGUNA COSA, ENS TOCA !!! NO PODEM DEIXAR EL NOSTRE POBLE EN MANS D'INCOMPETENS !!!

Propongo el nombre de una asociacón/partido.:

MONTCADA PEL FUTUR !!!

FEM-HO !!!

Anònim ha dit...

Siguiendo el hilo del Sorro...

ALCALDE SABÍAS QUE...
no se pueden utilizar los medios que pagamos con nuestros impuestos para intereses personales?

POR EJEMPLO...
ordenar a la policia que se desplace un coche patrulla a Barcelona, saliendo del pueblo para que "ayuden" a tu hijo que ha tenido allí un accidente de circulación. Reduciendo de esa forma la vigilancia en el pueblo.

¿Tal vez no sabía que en Barcelona ya hay policía que se ocupa de los accidentes de circulación, de todos ellos?

DEBE DE SER ESO

Anònim ha dit...

No crec que sigui just anomenar només als cognoms de tota la vida. Hi ha una part del moviment veïnal molt vàlida, associacionisme i alguns d'altres que van per lliure.

Montcada pel Futur sona prou bé!!!!

Ara cal començar a treballar, no servirà de res decidir presentar-se a 4 mesos de les eleccions, s'ha de fer un treball previ.

Salut i debat.

Anònim ha dit...

Tal i com li vaig prometre vull complir la meva paraula.

``Sr.Batlle:

'' sàvia que..... neix nova i jove per l'extrem de la branca no s'atura ni tallant-la.''

Pdta.

Quin ``Xasco'' eh, nano.

El ``Sorro'' - S -

Anònim ha dit...

l'eure??????

Anònim ha dit...

Vigila amb els cognoms que anomeneu perque un concretament ( la dona) va dient per Montcada tots el favors que li fà el Sr. Alcalde de Montcada.

On viu?

Anònim ha dit...

Aquest connoms de tota la vida,
a on son quan es fa una manifestació???? o algun acte??
si voleu guanyar unes eleccións amb aquest connom esteu llestus???
montcada ja es socialiste per q vota al PSOE. tenim el q ens mereixem. ah i a partir d'hara ja començara a guanyar el PP. q no ens passi res...........

Anònim ha dit...

Vull pendre-ho com una broma, però quin tipus de favor et refereix ? ja ja ja ja !!!

Anònim ha dit...

Multes,horaris al carrer major .....
Poca broma