9 de gen. 2007

CARTA SOBRE LA DARRERA VISITA DEL PRESIDENT DE LA GENERALITAT

Estic indignat i decebut amb el nostre Alcalde, estic molest perquè la persona que representa el meu poble, molts cops, no està a l’alçada del seu càrrec, m’explicaré :

El dijous dia 4 de gener 2007 vaig veure el resum que va fer TV3 de la visita del President de la Generalitat Josè Montilla, al nostre poble. El comentari i les imatges de la noticia, en resum van ser: ... “rebuda a l’Ajuntament, desprès de signar en el llibre d’honor, l’Alcalde Cesar Arrizabalaga li va recordar el seu origen basc i li va fer lliurament del bastó (o vara o el que sigui) de lehendakari ?, seguidament es va veure la visita al Barri de la Ribera i …” aquí s’acabà la noticia. Posteriorment tots sabem que la comitiva va visitar les obres de la futura Biblioteca-Auditori del Pla d’en Coll i va finalitzar amb la inauguració del Nou Camp de Futbol de la Ferreria.

Em molesta molt tot això, ho trobo molt malament; perquè recoi s’ha de destacar lo dels orígens bascos,… qui és un alcalde per lliurar al President la vara de lehendakari?, què passa, que és com dir (continuo molt enfadat) “yo tampoco soy catalán y tengo mando … como tu, que eres andaluz y has llegado a President…” ?

Sr. Alcalde: A Montcada tots sabem que vostè és basc, no cal que ens ho recordi cada dia, ... ja està bé… per favor, no cal que ens ho repeteixi.

Del nostre alcalde ens importen el fets, no els orígens, i dintre dels fets no m’agrada gens ni gota el seu estil perquè dona la impressió (continuo emprenyat) que en lloc de representar el nostre poble, vostè es representa a si mateix.

El President de la Generalitat es mereix un respecte i no val (per molt que vostè ho vesteixi de llenguatge informal i de companys de partit) la “brometa” de lehendakari: no era el moment ni el lloc adient per fer-ho.

I acabo el meu escrit fent-li unes recomanacions que espero siguin tingudes en compte:
La lectura que vostè fa dels discursos que li preparen en català –quasi sempre- o en castellà –molts cops– no se l’entén, hauria de llegir-los d’una forma més pausada.

Sr.Alcalde, procuri també fer servir més la paraula nosaltres i no tant la paraula jo (un dia li vaig comptar en un discurs “improvitzat” que ho deia 20 vegades).

Bernat Roig

2 COMENTARIS (clica i escriu els teus):

Anònim ha dit...

Jo també ho vaig veure i no em va fer cap gracia.
Vaig sentir vergonya aliena , que deuria pensar el President de la Generalitat?

Anònim ha dit...

No només el 'jo' es omnipresent en els seus discursos; ha provat algú de contar els cops que surt fotografiat a la 'independent' publicació La Veu?