14 de set. 2008

UN ARTICLE QUE POSA EL DIT CRÍTIC SOBRE ELS AJUNTAMENTS


Hem destriat de la premsa nacional, un article de Javier Marías, publicat avui al diari El País (núm. 1668 de la revista: El País setmanal). Un treball crític que pel seu interès convidem als nostres visitants a llegir-lo. Esperem les vostres opinions, els vostres comentaris.

(Per veure la imatge més gran “clica” sobre la mateixa)

7 COMENTARIS (clica i escriu els teus):

Anònim ha dit...

Estic d'acord amb Javier Marias.

Si els alcaldes tinguesin un sentit més de provisionalitat en el exercici del seu carrec, les coses ens anirien millor. El problema rau en que la majoria en un moment donat es pensen que aquesta "feina" es el seu desti final.Per evitar perda aquest status acostumen a prometre el que faci falta.
I un autentic perill quan alguns d'ells volen passar a l'historia, llavors ja l'hem cagada definitivament .

Ara ( la crisi els retratarà ) volen que un altre ( L'Estat) els solucioni els problemes que ells i sols ells han creat, son tans els compromisos adquirits amb una "lleugeressa " digna de irresponsabilitat que no aceptaran mai que la culpa ha sigut en bona part per la seva gestió.

Els passa el mateix que un vei qualsevol que confiat amb ingressos extres ( les famoses hores) , s'endeute pensan que les hores extraordinaries li serviran per pagar els compromisos adquirits per sobre de les seves possibilitats. I quan s'acava el "xollo" els agafa amb el pixats al ventre.

Com diu el Sr. Marias , amb totes les excepcions que segur hi ha, son gent que hi son de pas però que ens poden fer molt mal.

Anònim ha dit...

Los ayuntamientos son la administración más despilfarradora de los dineros públicos que hay por dos grandes razones: los organismos que los tienen que controlar (sindicatura de contes, lo hacen a los tres , cuatro y cinco años de la finalización presupuestaria y los altos funcionarios de los mismos que deberian poner freno dentro del mismo carecen de independencia y son solo instrumentos de alcaldes y alcaldesas para encubrir irregularidades, ilegalidades,despilfarros y egolatrías personales ....
El populismo ,y un conjunto de estomagos agradecidos y organizaciones cívicas que sin las subvenciones municipales dejarian de existir completan el paisaje que tan bien describe Javier Marias.

Anònim ha dit...

Hola, bona tarda, acabo d'arribar del cap de setmana i ja tenia ganes de connectar-me i veure el vostre blog. Felicitats gent ja heu arribat a més de 250.000 visites, que són moltes. Bona feina. Crec, i no es fer-vos la pilota, que és un dels millors blogs del Vallès. Esteu al dia com aquest article de Marias. Molt bó¡ sobren comentaris, doncs, hi ha de sobres llegir-lo per adonar-te que fa una autènctica radiografia a la majoria d'Ajuntaments, és més, crec que ho fa també amb el ajuntament de MONTCADA, doncs, hi ha moltes referències com per exemple:L'ESPECULACIÓ URBANÍSTICA, sense anar més lluny.

Endavant valents, continueu amb aquesta bona tasca que es donar veu al poble, a través del vostre blog !
Un que us segueix amb interès.

Anònim ha dit...

hola a todas las personas de buena voluntad
Muy buena radiografia de algunos ayuntamientos, yo diria de la gran mayoria, salvando escepciones como ese de Granada, que hace referencia el articulista Javier Marias. Pero puestos a buscar culpables, los hemos de buscar, principalmente en los gobiernos de turno, que son los que les han enseñado el camino de la especulación como forma de financiación y la de robarle mas al que menos tiene y a las grandes empresas y grandes capitales siempre favoreciendoles y ayudarles a conservar y a agrandar sus beneficios.
Lo mas destacado del articulo para mi es cuando dice...Cuando al P.S.O.E. le da por el NEGOCIO hay que temerle tanto o mas que al P.P.
...A la gente que defiende la cultura, la historia, (edificios históricos, cerveceria, masias etc.), las artes, el paisaje,que está en contra de la CONTAMINACIÓN, a favor del paisaje... A esa gente responsable a los ayuntamientos CAFRES, como el de Montcada y a la vandálica Generalitat de Catalunya, (diria yo), les parecemos unos capullos y nos hacen pasar por el forro.
Como dice otro colega...es lo que hay.
Joan Segarra.

eter ha dit...

Estoy releyendo Veus .Me he concentrado en la época de "recièn estrenada mayoría"..Era la época de urdazi y climent.Son una verdadera joya .
Visca Montcada

Anònim ha dit...

Nada dice Javier Marías en su artículo que no sepamos y que implicitamente hallamos aceptado. Políticos corruptos, hay en toda España, excepto en "el oasis" catalán. Qué raro, no ?
A Pasqual Maragall, la propia clase política catalana, incluyendo los de su propio partido, le ridiculizó con el famoso 3%. Qué raro, no ?
En todos los Ayuntamientos del área metropolitana de Barcelona, la vox populi habla de lo mismo, de "pelotazos" inmobiliarios, de los "pelotazos" en los servicios contratados, "pelotazos" "pelotazos", y más "pelotazos" ....
Todas las fuerzas políticas callan. Qué raro, no ?
No hay ningún alcalde, concejal, nadie que haya hecho público su patrimonio a la entrada y a la salida del poder. Qué raro, no ?

Y nosotros volveremos a votar, a los mismos o a otros que les están tapando las verguenzas. Qué raro, no ?

Y nosotros volveremos a pagar más impuestos para que nos den los servicios básicos, después del despilfarro de nuestras autoridades municipales, sin saber el estado patrimonial de nuestro Ayuntamiento. Qué raro, no ?

Y callaremos, y aceptaremos y veremos como estas autoridades políticas, que entraron con una mano delante y otra detrás, tienen un patrimonio consolidado impresionante, que lo hemos pagado nosostros. Qué raro, no ?

Somos muchos Javier Marías que callamos. Qué raro, no ?

Pues nada como decía aquel, cada pueblo tiene el gobierno que se merece. Qué raro, no ?


Es lo que hay.

Anònim ha dit...

Alguien puede explicar esta suspensión .:

Saben de qué zona se trata ?

Señores/as de la oposición, cuál es el motivo real de ésta suspensión ?


El Ple, d’aquest Ajuntament, en sessió del dia 26 de juny de 2008, ha acordat
suspendre de llicències de parcel·lació de terrenys, d’ediicació o enderrocament
de construccions i d’instal·lació d’activitats a l’àmbit esmentat i que es graia en el
plànol de delimitació que s’hi annexa atenent, a l’acord de l’aprovació inicial de la
proposta de modiicació puntual del Pla General Metropolità a l’àmbit delimitat per
les carreteres N-152a i C-17 i els carrers del Mig i de Can Milans.