20 de juny 2008

EL 156



El servei públic i el seu rendiment

Aquesta línia de transport públic es va inaugurar el desembre del 2006. És un servei que fins el dia d'avui està "infrautilitzat" . El seu itinerari – pràcticament només el Pla d'en Coll- fa d'ell una opció de pocs "clients potencials" .

Veure passar l'autobús pràcticament buit és habitual, el numero d'usuaris s'ha estabilitzat en unes xifres molt minses, la mitjana en dies laborables és d’unes 160 persones en les 11 hores de servei, la majoria pertany l'horari del matí.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) considera que una línia és rendible quan les xifres d'usuaris sobrepassen el miler al dia, ells parteixen del principi que es busca la rendibilitat social del servei, no l'econòmica.

Reconeixent d'entrada una certa ignorància de com es decideixen aquests serveis i de com es poden canviar, ens agradaria fer un prec a qui correspongui:

Seria possible que l'actual recorregut del 156 s'afegís al mateix recorregut del 155, si no totalment al menys en part? , o intentar alguna nova formula que fes possible l'augment d'usuaris?

Desprès de 18 mesos ja comença a ser hora de fer un petit balanç per treure-hi algunes conclusions. Seguir igual que fins ara dóna la sensació que els nostres impostos es malgasten.



El recorregut del 156 en aquests moments, és un "luxe" que econòmicament i socialment s'hauria de treure-li més rendiment.
(cal clicar sobre les fotos)

3 COMENTARIS (clica i escriu els teus):

Anònim ha dit...

per no parlar del 648 montcada-uab... aquest sí que és trist tant pels pels pocs passatgers com pel recorrgeut que té... i sí parar únicament a la facultat d'educacio (que està a un dels extrems dels campus)en diuen comunicar montcada amb la uab apaga y vámonos...

Anònim ha dit...

Estic d´acord que el recorregut no es el millor, pero el tema de la parada, que volem que pari en totes les facultats, siguem seriosos, que aixo no pot ser, trigarie tres dies en fer el recoregut.

Anònim ha dit...

Pero si el pasaje lo compone un solo pasajero, imáginese si puede parar donde quiera. Yo si le digo que sea serio y que se moleste en utlizar este servicio público, entonces podrem ser seriosos !! Y opinar amb propietat de causa.