10 de maig 2007

NOTÍCIES SOBRE L'ECOPARC-2

LA PLATAFORMA VALLES NET tras un proceso minucioso de seguimiento externo de la planta de residuos ECOPARC-2, ha descubierto que la mayoría de los residuos que entran salen tal como entran, pero prensados y embalados en cubos de aproximadamente un metro cúbico. Estos presentan dos características, unos salen envueltos en plástico blanco y otros salen prensados en cables de alambre. Todos ellos son transportados en camiones tipo trailer, cargando cada uno de ellos aproximadamente unas 15 balas, que suponen unas 25 Toneladas de carga por camión. La característica de este tipo de camiones es su procedencia. Prácticamente todos vienen de Murcia y alrededores. La mayoría de ellos proceden del sur y levante de España a descargar chatarra en las fundiciones de Castellbisbal y aprovechan la vuelta llevándose residuos urbanos procedentes del ECOPARC-2. Puestos en contacto con algunos camioneros y a pesar de las instrucciones que reciben de no hablar con nadie, alguno ha comentado que llevan la basura a ELDA municipio de la provincia de Alicante. Se sabe que en ELDA existe un vertedero.
La PVN dispone de abundante documentación fotográfica y filmográfica, que avalan las afirmaciones anteriormente mencionadas.
Ante esta situación inverosímil pero real, como las imágenes que os mostramos, la PVN MANIFIESTA :

1) Que estas plantas, que en su día se dijo y se mantuvo a lo largo de la lucha que lleva este colectivo, no sirven para la finalidad para la cual se crearon: el reciclaje de los residuos sólidos urbanos. Por tanto, por el inmenso coste que suponen y su escasa efectividad, sostenemos que deben ser inmediatamente CERRADAS.

2) La PVN está a favor de la Reducción, Reutilización y Reciclaje de los residuos. Ello supone un coste adicional a la gestión de los mismos que en la práctica se traduce en el establecimiento de una tasa ó Ecotasa a la recogida de las basuras. Si se incumple el reciclaje, carece de sentido la imposición de una Ecotasa. Por tanto, desde este momento se pide la retirada inmediata de la tasa a la recogida de los residuos.

3) La PVN con esta rueda de prensa, quiere poner de manifiesto y denunciar ante la opinión pública un GRAN FRAUDE urdido por la clase política que impone una instalación industrial que no tiene ninguna utilidad engañando a la ciudadanía bajo el pretexto de ser una planta innovadora en el tratamiento y reciclaje de los residuos.

PLATAFORMA VALLES NET

8 COMENTARIS (clica i escriu els teus):

Anònim ha dit...

Els Ecoparcs no funcionen, en això coincideixen molts sectors del moviment ecologista, la aplicació de les estratègies de gestió de residus a Catalunya de fet és una aixecada de camisa, aquí també hi ha grams coincidències.

També hi ha un ampli consens en la necessitat d’una millor gestió del nostres residus començant per la reducció del mateixos, una millor llei d’envasos i embalatges, millors campanyes de conscienciació ciutadana, i també la necessitat d’instal·lacions capaces de recuperar-los i reciclar-los.
Els Ecoparcs no son el problema, el problema és el model i gestió d’Ecopart que se’ns vol imposar.

Ara, no es pot demanar el tancament o la retirada “immediata” de la taxa amb plantejaments tipus “muerto el perro se acabo la rábia”, per que el principal problema (la gestió dels NOSTRES residus) continua al seu lloc, si el que volem és un futur net de residus s’ha de lluitar per canviar aquest model de gestió de forma constructiva i per això és tan necessària la taxa com un nou model d’Ecoparcs.

Enric, (Montcada Centre).

Anònim ha dit...

Estic d'acord amb l'Enric.
No ni hi ha prou en fer l'instalació, cal fer un seguiment, cal que l'objectiu es compleixi, i aqui les autoritats municipals i tenen molt a dir i a fer.
Aixó costa diners i en molt de gust es pagarian si la ciutadania notes que va en serio.
Montcada rep una important quantitat en concepte de canon per tonelada de residuos que tracta, a on van a parar aquest diners?.
Cesar Arrizabalaga es vicepresident en l'area metropolitana de l'entitat que gestiona els Ecoparcs ( i cobra una important remuneració) , com es que no vetlla per el cumpliment de la normativa?
Quan d'aquest diners es destinan a fer campanyes de sensibilització ?
..pocs, molt pocs.
Tot va a parar a propaganda i parafernalia que no serveix per res, exceptuant sortir a la foto, aixó si.
Aquesta deixedessa la pagarem molt cara, sobretot les generacions futures.

Cal canviar de gestió dels nostres residuos.

Manel.

Anònim ha dit...

No hay que darle vueltas,el Ecoparc fué un cambio de cromos con la incineradora de La Ferrería.

En medio está las subvenciones que daba la Comunidad Europea.

¿Responsabilidad? por lo claro,los responsables de Medi Ambient del Ayuntamiento.

Anònim ha dit...

Al problema dels residus a Catalunya si que li hem de donar voltes i moltes voltes.

Bon moment per recordar que aquesta instal·lació no la volia ningú, era una patata calenta, aquest ecoparc es volia fer al Papiol però els polítics ho van tirar erera al veure el gran rebuig que s'estava generant, llavors va alçar la mà el nostre veí Cesar Arrizabalaga demanant-lo per Montcada, però el més surrealista de tot va ser veure la por que tenia a que li prengués algú, escare ara no s'entén si no fos per que pot ser ell tenia alguns interessos personals no confessats en aquesta operació.

Pere Trespeus.

Anònim ha dit...

Per que no pregunten com es fa a Oviedo la recollida d'escobrerires, els seus ciutadans són els més contens d'espanya de com es gestiona aquest tema, segons una equesta de l'OCU.

Veuran que els nostre polítics s'estan equivocant d'estratègia. Com en tot el model de ciutat que volen implantar.

Anònim ha dit...

Un debat molt interessant, el que no acabo d'entendre és la postura tant bel·ligerant i destructiva de PVN, no ens podem enrocar dient i no donar cap altre alternativa.

Xavi, :)

Anònim ha dit...

LA PLANTA INNOVADORA solo da más detritus al ambiente ¡Una maravilla!

Anònim ha dit...

Quién nos han metido en esto?...

PSC, CIU y con 2o3 concejales EUia.

No voten a los principales culpables que han gobernado con mayoría absoluta.

Votemos todos, no a la abstención, no al voto en blanco. El día 27 si queremos que esto cambie, al menos un poco, tenemos que votar todos a ERC o PPC o EUia. No se fijen en las siglas, no quieren decir nada o muy poco.